مهره واشردار 6

مهره واشردار 6

4/5

330 تومان

قیمت مهره واشردار 6 به تومان درج شده است

توضیحات

مهره واشردار 6 یکی از بهترین راه ها برای اتصال قطعات بزرگ و سنگین به یکدیگر می باشد.در ادامه در رابطه با مهره واشردار و همچنین همین محصول مطالب بیشتری را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

مهره واشردار 6 و معرفی آن

مهره های واشردار نسبت به دیگر روش های اتصال قطعات همانند جوش دادن قطعه ها و یا چسباندن آن ها به یکدیگر، ایمن تر بوده و از استحکام بیشتری برخوردار است. مهره های واشردار در انواع مختلف و سایز های متنوعی تولید می شوند. یکی از انواع مهره های واشردار، مهره واشردار 6 است.

درباره مهره واشردار

مهره های واشردار از لحاظ ظاهری و شکل ساختاری در واقع مهره های شش ضلعی ای هستند که در قسمت زیرین خود یک واشر دارند و به علت داشتن همین واشر، دیگر نیازی به واشر اضافه ندارند. این مهره ها یعنی مهره های واشردار به خاطر دارا بودن این واشر، از لغزیدن دو قطعه و شل شدن پیچ جلوگیری می کنند و اتصال محکمی را بین دو قطعه به وجود می آورند. واشری که در قسمت زیرین مهره قرار گرفته است ، می تواند به سه صورت کونیک، تخت و شیار دار به آن متصل شده باشد. وجود این شیار ها باعث شده است که مهره واشردار به خوبی بتواند دو قطعه را در کنار هم نگه دارد.

این مهره ها به علت کاربرد های مختلف و گسترده ای که دارند در مدل ها و سایز های مختلفی همانند مهره واشردار 1، مهره واشردار 2، مهره واشردار 3، مهره واشردار 4، مهره واشردار5، مهره واشردار 6، مهره واشردار 7  و مهره واشردار 8  تولید می شوند.

مهره واشردار 6 و آشنایی با آن

همانطور که در مطالب بیان شده گفتیم مهره واشردار 6 یکی از انواع مهره های واشردار تولید شده است.  مهره واشردار 6 در ابعاد ۱۰×۱۰×۵ میلی متر تولید می شود. این مهره ها برای پیچ هایی با قطر ۶ میلی متر طراحی و ساخته شده و با روکشی از گالوانیزه پوشیده شده اند. قطر داخلی این مهره برابر با ۶ میلی متر و قطر خارجی آن ۱۰ میلی متر است. ارتفاع این مهره نیز به 5 میلی متر می رسد. داشتن واشر در این مهره از مزیت های آن به حساب آمده و باعث شده تا بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

کاربرد مهره واشردار

کاربرد مهره واشردار

مهره واشردار 6 و کاربردهای آن

اگر بخواهیم از کاربرد مهره های واشردار به ویژه مهره واشردار 6 صحبت کنیم، باید بگوییم که این مهره ها در صنایع مختلف کاربرد دارند و بسیار از آن ها استفاده می شود. از جمله صنایعی که از این محصول استفاده می کنند، می توان به صنعت نفت و گاز، صنعت ساختمان سازی به ویژه در ساخت پل و اسکلت های فلزی و سازه های عظیم و بزرگ همچون آسمان خراش ها و سوله ها و استادیوم های ورزشی ، صنعت آب و فاضلاب و صنعت خودرو سازی اشاره کرد.  علت استفاده از مهره واشردار 6 در این صنایع و حرفه های وابسته به آن ها ، ایجاد اتصال محکم و بدون لرزش و ایمن می باشد.

استاندارد های موجود در رابطه با مهره واشردار

تولید مهره های واشردار مثل مهره واشردار 6 نیز، همچون دیگر محصولات بر اساس استاندارد ها صورت می گیرد و ما  در زمینه ساخت و تولید این محصول پر کاربرد باید استاندارد هایی را رعایت کنیم. از جمله استاندارد هایی که در رابطه با مهره واشردار وجود دارد و تولید آن ها با رعایت  این موارد صورت می‌ گیرد، می توان به استاندارد DIN 6923 ، DIN 6331، DIN 6926 ، DIN 6927  اشاره کرد.

استاندارد DIN 6923 مربوط به تولید مهره های واشرداری است که واشر آن ها دارای شیار می باشد. همچنین به برابر بودن ارتفاع و سایز مهره اشاره می کند.

استاندارد DIN6331 نیز مربوط به تولید مهره های واشرداری است که دارای واشر تخت هستند و از نظر ارتفاع، این مدل از مهره های واشردار، که منطبق با این استاندارد هستند از دیگر مهره های معمولی، بلند تر می باشند.

استاندارد بعدی یعنی استاندارد DIN 6926 هم در رابطه با مهره های واشرداری است که دارای کاسه نمدی می باشند.

و آخرین استاندارد که استاندارد DIN 6927 است به مهره واشردار قفلی شهرت یافته است.

جنس مهره واشردار 6

مهره های واشردار به ویژه مهره واشردار 6  در جنس های مختلفی همچون اهن، استیل و فولاد ساخته و تولید می گردند و به بازار عرضه می شوند. این مهره ها پس از ساخته شدن در جنس های آهن و استیل و فولاد، برای داشتن استحکام بیشتر با پوششی از جنس گالوانیزه پوشیده می شوند. به صورت کلی محلی که این مهره های واشردار به ویژه مهره واشردار 6  مورد استفاده قرار می گیرند، تعیین می کند که جنس مهره از چه چیزی باشد.

مهره های واشردار تولید شده از جنس آهن نسبت به مهره های واشردار تولید شده از فولاد و استیل از قیمت کمتری برخوردارند، همچنین میزان استحکام آن ها در مقایسه با دو مدل دیگر کمتر است. اگر قیمت این محصول برای شما ملاک باشد خرید مهره های واشردار آهنی برای شما به صرفه  تر است.

مهره های واشردار تولید شده از فولاد و استیل استحکام خوب و فوق العاده ای دارند و از لحاظ قیمتی نسبت به مهره واشردار آهنی کمی گران تر هستند. مهره فولادی در مجاورت آب دیرتر در مقایسه با مهره های آهنی زنگ می زنند و مهره های واشردار استیل در تماس با آب نیز، اصلا دچار زنگ زدگی نمی شوند. به همین خاطر دارای استحکام بالایی بوده و در شرایط های سخت و در صنایعی که به استحکام فوق العاده بالایی نیاز است، از آن استفاده می شود.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی را در زمینه مهره های واشردار برای شما بیان کنیم و به این موارد اشاره کردیم که این مهره ها دارای انواع زیادی بوده که یکی از آن ها مهره واشردار 6 می باشد. این مهره ها در ۳ جنس فولاد و استیل و آهن ساخته می شوند و با توجه به نوع کاربردی که مد نظر است و میزان استحکامی که نیاز است، جنس مورد نیاز انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین لایه ای گالوانیزه برای استحکام بیشتر، بر روی این مهره ها قرار گرفته شده است. استاندارد هایی که در رابطه با این مهره ها وجود دارد، 4 عدد بوده که هر کدام مربوط به نوع و مدل خاصی از این مهره های واشردار می باشد. میزان استفاده از مهره واشردار 6 نسبت به دیگر مهره ها در صنایع مختلف بیشتر است و این به علت ابعاد مناسب این محصول می باشد.

از همراهی شما تا انتهای مقاله، سپاسگزاریم.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مهره واشردار 6”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین محصولات